میم‌فا

یادداشت‌های پراکندهٔ یک هنردوست

یادداشت‌های پراکندهٔ یک هنردوست

آخرین نظرات

«مامان تخته» جدید!

شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵ ق.ظ

بعد از چند روز انتقال بالاخره سید (فروشنده قطعات) تماس گرفت و گفت یه مادربورد دستِ دومِ سالم که نسل ششم را ساپورت کند پیدا کرده و گفت که این مادربورد را به جهت تست به مدت ۳ روز در اختیارم خواهد گذاشت تا مطمئن شوم که مشکل خاموش شدن ناگهانی زیرِ سر این قطعه است. خلاصه که به از سه روز تست متوجه شدم که بله، مشکل همان مادربورد است و بس. از سید خواستم که از صاحب مادبورد قیمت بگیرد تا اگر قیمتش مناسب بود همان قطعه دست دوم را بخرم. مدل مادربورد «ایسوس پرایم زد دویست و هفتاد پی» بود. نهایتاً پس از چند تماس قیمت مشخص شد. ۳ میلیون تومان! به صاحب قطعه گفتم: «عزیزجان! مدل «زد سی‌صد و نود» آن‌هم آکبندش چهارمیلیون و دویست است!» گفت: «زد سی‌صد و نود که از پردازنده شما پشتیبانی نمی‌کنه!» این حرفش اصلا به مذاقم خوش نیامد. علاقه‌ای به معامله با دلال‌ها ندارم. خیلی محکم گفتم: «این مشکل منه! نه شما»

خلاصه که همان‌جا نشستم روی صندلی و گشتم و یک مادربورد نو، و بروز پیدا کردم با قیمت سه میلیون و هشت‌صد و پنجاه هزار تومان. سید از سرعت عمل من و اینکه توانستم چنین موردی را پیدا کنم متحیر شد. گفت:‌ «مگه میشه با این قیمت؟‌ نکنه دست دوم باشه!» گفتم که: «خیالت راحت. دست دوم که نیست هیچ! هجده ماه هم گارانتی دارد.»

خلاصه خرید اینترنتی همان و ۴۸ ساعت بعد تحویل گرفتن کالا همان. نکته جالب اینکه همان محصول در دیجی‌کالا با قیمت شش و نیم میلیون تومان به فروش می‌رسید.

خلاصه که الان بعد از دو ماه پشت سیستم خودم نشستم دوباره.

پ.ن:‌ عنوان پست ترجمه نادرستی از عبارت «مادربورد» است.

  • MiM

روزنوشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">